Jak prožít první poporodní dny jemně?

Porod znamená pro každou ženu určitý úbytek tělesné i psychické energie. Každá žena může úbytek této energie  vnímat různě intenzivně a také různě dlouho.

 Aby byl pro Vás návrat do pocitu síly, vitality a dostatku své energie po porodu co nejrychlejší, mám pro Vás nějaké tipy:

  • Již v průběhu těhotenství se o sebe starejte nejlépe, jak můžete 🙂 . Snažte se spojit sama se sebou, se svým miminkem v bříšku, s těhotenstvím. Odpočívejte, dělejte věci, které Vás těší a která Vás osvěží, pohladí po duši (např. jóga, procházka, příjemná masáž, voňavá koupel, kresba, zpěv, setkání s kamarádkami atd.). Také je velmi příjemné a přínosné, když trávíte nějaký čas jen tak sama se sebou. V těchto chvílích, máte možnost nechat Vaše myšlenky jen tak plynout, pouštět svoje pocity…
  • Přemýšlejte o svém porodu. Buďte v aktivní roli, důvěřujte svému tělu a svému miminku v bříšku. Pokud cítíte, že se chcete k porodu připravit s porodní asistentkou, najděte si jí.
  • Již v těhotenství nezapomínejte své myšlenky směřovat také k poporodnímu období. Je dobré mít svůj plán a být připravená. Také je skvělé, když víte, CO Vás pohladí po duši A KDYŽ SI TOTO POHLAZENÍ PO DUŠI DOPŘEJETE.

A jaké jsou praktické zjemňující tipy pro první poporodní dny?

 

  • Po porodu si dopřávejte chvíle odpočinku v posteli, ideálně se svým miminkem. První poporodní dny jsou od toho, abyste si odpočinula, vydechla si, že jste zvládla porod a zároveň se nadechla do prvních chvilek péče o Vaše miminko po narození.
  • Obklopte se příjemnými ženami, které jsou jemné, klidné, mateřské. Potřeba podpory, pohlazení a inspirace je po porodu přirozená a také velmi intenzivní! S čím Vám může po porodu pomoci například porodní asistentka, se dočtete v tomto článku na webu.
  • Jaké dobrůtky Vám dodají energii a hezky Vás naladí? Zkuste něco dobrého, ale i zdravého. Mějte je pořád na blízku.
  • Nezapomínejte pít dostatek tekutin, ideálně vodu (ochucenou ovocem či bylinkami), bylinkový čaj, obilnou kávu (zvyšuje tvorbu mateřského mléka)
  • Chvalte se 🙂…. A to nejen za výkony, ale jen prostě za to, že jste!
  • Berte mateřství jako cestu, krůček po krůčku. Nechtějte všechno hned zvládat perfektně.
  • Při péči o sebe a o své miminko nezapomínejte také na Váš vnitřní hlas a svojí intuici.
  • Dovolte si nechat pustit různá zařizování a více buďte přítomna ve Vaší mateřské roli.
  • Nezapomínejte, že nejste jen matka, ale stále také žena a také partnerka.
  • Uvolňujte svoje emoce, můžete se z nich vypovídat či vypsat, vykreslit 🙂
  • Pokud cítíte, že potřebujete pomoc a podporu, nestyďte si o ni říci! Počáteční chvíle a dny po porodu byste v ideálním případě měla mít servis od blízkých lidí kolem Vás – třeba tak, jak ukazuje obrázek k tomuto článku :-).
  • Stáhněte si můj eBook Tajemství jemného poporodního období, kde najdete další tipy.

 

Eva Hendrych Lorenzová

Jsem porodní asistentka a již několik let se věnuji podpoře žen na jejich cestě mateřstvím. V projektu Obejmutí po porodu se snažíme ženám ukazovat, jak být maminkami, ale přitom neztratit sebe samotné.

O tom, proč projekt Obejmutí po porodu vznikl a co přináší, si přečtěte na těchto stránkách>>

Komentáře